I bare witness that there is no god except Allah, and
I bare witness that Muhammad is the messenger of Allah.

Monday, November 8, 2010

Sekadar kongsi...

Sekadar ingin berkongsi ilmu. Kebetulan dok study kat library terbelek pulak majalah ni. Best puisi ni..

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku kepada seseorang y melabuhkan cintanya kpdMu, agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku kpdnya,
Agar tidak melebihi cintaku kepada-Mu

Ya Allah, jika aku jatuh hati, izinkan aku menyentuh hati seseorang y hatinya tertaut kpd-Mu,

agar tidak aku terjatuh kedalam jurang semu

Ya Allah, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari pandangan-Mu

Ya Rabbi, jika aku rindu, rindukan aku kepada seseorang yang syahid di jalan-Mu


Ya Ilahi, jika aku rindu, jagalah rinduku kepadanya agar tidak lalai aku rindukan syurga-Mu

keluarga sakinah impian ummah

Err, sekadar tazkirah untuk posting ni ek. Buat sesiapa yang terbaca entri ini, atau sedang bercinta, baru first time nak mencuba bercinta, yang tengah sedih clash bercinta, hayatilah puisi ini.

Buat teman sesekolah, sekampus dan se-sebagainya, cinta itu memang fitrah. Tapi kan manis jika cinta itu disalurkan kepada yang sepatutnya.


Buat adik-adikku tersayang, akak x sampai hati nak halang hubungan itu. Di usia remaja inilah dugaan seperti itu akan diuji, terutamanya bila kawan-kawan lain pun turut berpasangan. Tapi, ingatlah wahai adik sayang,mawar di dahan yang tidak dipetik orang akan lama segarnya. Akan terus mekar berseri di taman, menjadi dambaan insan terpilih.

Buat kakak-kakak yang dihormati, diri ini tidak mahu berkurang adab. Tidak juga ingin mengatakan bahawa diri ini baik, tapi sekadar ingin berkongsi ilmu dan mengajak kearah kebaikan. Semoga kita bersama menjaga kesucian benih yang bakal menjadi mujahid dan mujahidah kelak.




~halaqah cinta~

sharing is loving


Sekian sahaja...Selamat bercuti wahai kawan-kawan sekalian~


Buat murabbiahku, selamat bercinta...~hehe~

0 comments:

Post a Comment